СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

протокол № 1 від 31.08.2023

ВСТУП

Аналіз освітнього процесу

за 2022 -2023 навчальний рік

Заклад освіти протягом року працював відповідно до Статуту гімназії, Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових обов’язків педпрацівників, законодавства України, інших нормативних актів, що регламентують роботу закладу освіти, наказів та листів відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Зарічанської сільської ради.

А вся діяльність педагогічного та учнівського колективів закладу була спрямована на реалізацію законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», упровадження Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти.

Процес реформування освіти в Україні є спробою застосування нових форм роботи в межах традиційної системи. Результативність у роботі досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: «Як навчати, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?».

Для сучасної освіти України є важливим запровадження системних змін, оновлень у змісті, формах, методах. Інноваційна діяльність набирає значної сили і значення, про що йдеться у законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», у Положенні Міністерства освіти і науки України «Про порядок здійснення інноваційної діяльності в системі освіти України».

Головним питанням сьогодення є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій організації процесу навчання.

Сучасна освіта має бути освітою для життя – це гасло усього цивілізованого світу. Йдеться про те, що всі здобуті людиною знання мають активно й продуктивно використовуватися для вирішення професійних, соціальних життєвих проблем.

Отже, гасло «Кадри вирішують усе» ніколи не втрачало свого значення, важливе воно і сьогодні.

Метою навчання в нашому закладі є теж і розвиток, і виховання, і соціалізація особистості, і формування її національної самосвідомості, і загальної культури, і світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення й поведінки, творчих здібностей, і дослідницьких умінь і навичок, здатності до самовдосконалення й навчання упродовж усього життя.

У 2022-2023 навчальному році перед педагогічним і учнівським колективами закладу ставилися такі завдання:

1) спрямувати освітній процес на підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів шляхом посилення індивідуалізації та диференціації освітньої діяльності, свідомого вмотивованого ставлення до навчання кожного учня;

2) забезпечити наступність між початковою та базовою школою, враховуючи психологічні особливості та рівень пізнавальної діяльності учнів різних вікових груп та вимоги Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;

3) створити умови для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності педагогів;

4) сприяти втіленню в практику роботи педагогічного колективу новітніх освітніх технологій;

5) реалізувати в процесі роботи особистісно-орієнтований, діяльнісний, системний та компетентнісний підхід до організації освітнього процесу;

6) залучати школярів до позакласної роботи з метою задоволення їхніх потреб у творчій самореалізації;

7) сприяти соціальній адаптації дітей з особливими освітніми потребами, дітей-напівсиріт в учнівському середовищі;

8) посилити виховний вплив гімназії на формування духовності, національної самосвідомості, активної громадянської позиції учнів, розвитку самоврядування в учнівських колективах;

9) продовжити роботу з формування іміджу навчального закладу шляхом проведення різноманітних заходів із залученням батьків, громадськості;

10) удосконалити роботу психологічної служби гімназії щодо просвітньої діяльності батьків та педагогічних працівників.

1. Загальна інформація про заклад освіти

Греблянська гімназія є комунальною власністю Зарічанської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Зарічанської сільської ради, якому делеговані відповідні повноваження. Заклад заснований і діє із 1968 року, окремі будівлі для початкової школи та основної школи. Земельна ділянка, яка належить закладу, ще не має кадастрового номеру. У 2022 -2023 навчальному році працювало 23 педагогічних працівників, із них 1 працівниця знаходяться у відпустці для догляду за дитиною, а також 8 працівників із числа обслуговуючого персоналу та медична сестра. На початок навчального року кількість учнів становила 175 учнів у 9 класах. Середня наповнюваність класів становить 19 учнів. Учні початкових класів гімназії були охоплені 2 групами продовженого дня та харчуванням.

Особливість 2022-2023 навчального року – введення з 24.02. 2022 року військового стану, у зв'язку з повномасштабним вторгненням російської федерації на територію України та недовготривалі переходи на дистанційну форму навчання - стало викликом для нас усіх. У першу чергу для вчителів, а також для батьків та дітей. Складність полягала у частих повітряних тривогах. неоднаковому технічному забезпеченні та професійних навичках його учасників (вчителів, батьків, учнів). Але ми швидко зорієнтувалися і вже через деякий час інформаційні технології працювали: платформа для повноцінної роботи з класним керівником Google Classroom, платформи для самоосвіти Еdеrа, інструменти для створення тестів та завдань для підсумкові роботи.

2. Кадрове забезпечення

У 2022-2023 навчальному році штатними працівниками гімназія була забезпечена на всі 100%. Отже, освітній процес у закладі забезпечують учителі (23), які мають відповідну фахову освіту. Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. Треба віддати належне адміністрації, вчителям, які докладали немалих зусиль, щоб у закладі не просто здійснювалося навчання, опановувалися нові освітні технології, а навчальний процес був нерозривно пов’язаний із вихованням, із формуванням в учнів не лише культури і хороших манер, але й здорових життєвих принципів і переконань.

Кожен учитель читає предмет по своєму фаху. Всі педагогічні працівники мають вищу освіту, крім 1. Протягом останніх років педагогічний колектив поповнився молодими і перспективними вчителями.

Кількісний та якісний аналіз кадрового закладу освіти:

педагогічних працівників зі стажем

до 10 років – 3;

· від 10 до 20 років – 12;

· більше 20 років – 3

· більше 30 років – 5.

а) кваліфікаційні категорії:

- «Спеціаліст вищої категорії» - 9 учителів;

- «Спеціаліст І категорії» - 8 учителів;

- «Спеціаліст ІІ категорії» - 3 вчителів;

- 11 тарифний розряд - 1 учитель;

- 12 тарифний розряд – 1 учитель;

- «Спеціаліст» -1 учитель.

б) педагогічні звання:

- «Старший вчитель» - 3 учителів.

Відповідно до графіка педагогічні працівники закладу підвищують свою професійну майстерність, щорічно відвідуючи курси при ЗІППО. Цього року знову курси всі проходили за дистанційною формою навчання.

У 2022-2023 навчальному році атестувалося 2 педагогічних працівників. За результатами атестації:

1 вчителька – відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першоїї категорії» (Терпай О.Є.),

1 вчительці присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» (Петровцій О.О.).

У закладі зменшується кількість вчителів кваліфікаційної категорії «спеціаліст» та «спеціаліст другої категорії». Збільшується кількість вчителів І категорії та спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії.

Усі вчителі гімназії дотримуються графіків проходження курсів підвищення кваліфікації та черговості атестації. Аналіз кадрового складу свідчить про щорічне зростання фахової майстерності педагогічних працівників закладу освіти.

3. Методична робота

У гімназії діє система методичної роботи. Науково-методична проблема, над якою працює педагогічний колектив, - «Формування життєвих компетентностей особистості шляхом упровадження нових освітніх технологій». Дана проблема відповідає вимогам сучасного життя і реалізується педпрацівниками як на уроках так і в позаурочний час. Керівництво методичною роботою здійснюється заступником директора з НВР на базі шкільного методичного кабінету.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами гімназії результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали педагогічного досвіду роботи учителів, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер), тощо.

У гімназії працювали методичні об’єднання вчителів початкових класів, вчителів природничо-математичного циклу, вчителів суспільно-гуманітарного циклу та класних керівників. Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Практичні результати самоосвітньої роботи всіх учителів розглядалися та обговорювалися на засіданнях шкільних методичних об’єднань. Завершальним етапом роботи над темою самоосвіти є тематичний виступ, створення проєкту, проведення показових уроків, майстер-класів тощо. Рівень навчальних досягнень учнів гімназії оцінюється хорошими показниками, хоч не з усіх предметів. Індивідуальна методична робота здійснювалася через самоосвіту, консультації, творчі звіти вчителів (електронне портфоліо). Портфоліо вчителів, які атестувалися, розміщено на сайті закладу. Учителі гімназії йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. Із кожним роком нові інформаційні технології використовує в освітньому процесі все більше і більше педагогів гімназії.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників гімназії дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на належному рівні.

4. Навчальна діяльність учнів

Протягом 2022-2023 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів, формування та розвиток учнівських компетентностей. Велика увага у гімназії приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2022 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 18 учнів.

У гімназії функціонує 9 класів, із них три (1,4 та 9 класи) – інклюзивні класи, де навчаються діти з особливими освітніми потребами. Уже 3 роки поспіль наповнюваність перших класів зростає до 23 учнів. Зросла і кількість дітей у гімназії, тому наше першочергове завдання – збереження теперішньої мережі та кількості учнів, бо від цього залежатиме і наша освітня субвенція.

Робочий навчальний план Греблянської гімназії Зарічанської сільської ради на 2022-2023навчальний рік розроблений на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», чинних Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти, Положення про загальноосвітній навчальний заклад.

Години варіативної складової навчального плану розподілено відповідно до типу навчального закладу, запитів учнів та батьків, якісного складу педагогічних кадрів, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення. Викладання курсів за вибором варіативної складової здійснюється у групах, сформованих із учнів одного класу.

При розподілі годин варіативної складової робочого навчального плану враховано, що гранично допустиме навантаження вираховується на одного учня, а уроки фізичної культури не враховуються при визначенні цього показника.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Поділ класів при вивченні окремих предметів здійснюється згідно з чинними нормативами (наказ Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128) і передбачає поділ на групи. Поділяється на групи тільки інформатика.

. Мовою навчання в школі є державна, українська мова. Навчання організовано в одну зміну. Згідно з навчальним планом учні починають вивчати іноземну мову (англійську) з першого класу.

У цьому навчальному році закінчило заклад 19 здобувачів освіти. Більшість випускників закінчило гімназію з достатнім і високим рівнем навчальних досягнень, а дві учениці (Брич Вероніка та Сенинець Аліна)отримали свідоцтва з відзнакою.

Система оцінювання здобувачів освіти

Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у гімназії передбачає створення та успішне функціонування в закладі системи оцінювання здобувачів освіти.

Важливим засобом підвищення якості та ефективності навчання є педагогічно обґрунтована система обліку знань, умінь і навичок здобувачів освіти. Об’єктивне оцінювання навчальних досягнень учнів сприяє їхній більш активній пізнавальній діяльності, а також допомагає вчителю вирішувати цілий ряд завдань освіти здобувачів освіти.

У 2022-2023 навчальному році продовжено моніторингове дослідження щодо визначення якості освіти в закладі. У закладі діє чітка система збору та аналізу такої інформації. Класні керівники та вчителі-предметники складають наприкінці навчального року моніторинговий звіт успішності учнів класу. Цифри й факти змушують педагогічний колектив закладу шукати шляхи підвищення рівня якості освіти. Моніторинг дає змогу аналізувати академічні результати успішності учнів, контролювати рівень педагогічної діяльності, прогнозувати кінцеві рівні навчальних досягнень здобувачів освіти та прогнозувати плани успішного навчання дітей.

За результатами ІІ семестру 2022-2023 навчального року якість знань здобувачів освіти гімназії становить 53 %.Високий рівень знань мають 17 учнів, достатній – 54, середній – 55 та 8 учнів початкового рівня.

З метою подолання неуспішності здобувачів освіти за результатами І семестру поточного навчального року кожним учителем-предметником, для учнів, які мали оцінки початкового рівня, були організовані індивідуальні консультації з даного предмета. Практичним психологом розроблені за запитом батьків, класних керівників бесіди, анкетування та дослідження, що дало змогу з’ясувати причини відставання у навчанні деяких учнів. Сподіваємось, що запланована робота дасть певні результати. Таким чином, для подолання неуспішності педагогічний колектив повинен орієнтуватися на її профілактику, диференційований підхід до учнів, концентрування уваги на вдосконаленні методики викладання складних предметів, систематичне вивчення реальних навчальних можливостей здобувачів освіти, ознайомлення з методикою подолання неуспішності, єдність їхніх дій, забезпечення дієвого внутрішкільного контролю за роботою з невстигаючими учнями.

Всі учителі-предметники виставляють бали за контрольні, лабораторні, практичні роботи, а також усні відповіді відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень та вимог програми.

Від якості проведення уроку безпосередньо залежить якість викладання предмету і, як наслідок, якість отриманих навчальних досягнень здобувачів освіти. Сучасний урок вимагає постійної модернізації та вдосконалення. Тільки творчий підхід до уроку з урахуванням нових досягнень у галузі педагогіки, психології та передового досвіду забезпечує високий рівень викладання. Учитель повинен знаходитись у постійному пошуку шляхів, що допоможуть зробити урок змістовним, цікавим, інформативним, корисним, результативним, таким, щоб ніхто з учнів не залишився байдужим, кожен мав змогу реалізувати себе та відчути власну причетність до всього, що відбувається на уроці. Говорячи про якість навчання, потрібно пам`ятати, що найбільш ефективний спосіб його підвищення - це зацікавленість дітей. У гімназії для цього є вчитель, але не кожна дитина вчасно робить домашні завдання, щовечора повторює пройдений матеріал і відкладає вбік усе, що її відволікає від навчання. Дуже часто батьки сварять, дорікають дитині за лінь, відсутність мотивації й безвідповідальність, що дитина цінує друзів або електронні гаджети більше, ніж навчання. Насправді більшість дітей мотивовані, хоч і не тим, чим, на їх погляд, повинні. Отже велику роль повинні відігравати батьки, як ще одна ланка у шляху до підвищення якості навчання.

Таким чином, основними завданнями є: зосередити методичні пошуки вчителів на сучасні методи закріплення навичок ефективної навчальної діяльності учнів у групі й самостійно, впровадження діяльнісного та компетентнісного підходів у освітній процес, цілеспрямовану роботу на підвищення якості навчання; при підготовці до ДПА використовувати тренінгові заняття психологічного настрою на виконання завдань, зосередженість, навички подолання психологічного страху та нервовості під час іспитів; методичну самопідготовку вчителів спрямувати на пошуки ефективних методів і прийомів роботи з учнями, які мають низький освітній потенціал, негативну мотивацію.

Компетентнісне навчання потребує застосування нової моделі оцінювання навчальних здобутків учнів початкової школи. Виконуючи розділ річного плану роботи школи «Система оцінювання здобувачів освіти», протягом 2022-2023 н.р. вчителі опрацьовували інструменти вербального та рівневого оцінювання як такого, що враховує не лише результат роботи учнів, а й процес навчання, індивідуальний поступ здобувачів освіти. Це постійні педагогічні спостереження та фіксація результатів у щоденниках педагогічних спостережень, заповнення індивідуальних карток навчального поступу дітей, аналіз учнівських портфоліо та результатів виконання діагностичних робіт.

Справедливе оцінювання можливе за умови вироблення чітких критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, зміст яких має бути зрозумілим і дітям, і батькам.

Курс розвитку сучасного освітнього процесу в напрямі формування компетентностей здобувачів освіти зумовив перегляд основних підходів і до оцінювання навчальних досягнень школярів початкової ланки. Сучасні методи і форми оцінювання, акцентують увагу на те, що вміють робити учні.

У Державному стандарті початкової освіти рекомендовано впроваджувати різні форми оцінювання навчальних досягнень учнів. Отже, у сучасній школі змінилася мета оцінювання: вона перестає бути лише інструментом оцінювання успішності учня, а стає засобом навчання для вчителя.

Задля здійснення оцінювання з урахуванням вікових особливостей учнів 1-4 класів, відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України “Про освіту”, результати навчання - це особисті надбання дитини: активність, ініціативність, старанність, наполегливість, комунікабельність, здатність співпрацювати, самостійність, відповідальність.

Контрольно-оцінювальна діяльність учителів НУШ протягом 2022-2023 н. р. знаходиться у зоні підвищеної уваги. Нормативний документ щодо оцінювання результатів навчання - Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання, учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти».

Основні маркери нових методичних рекомендацій відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти є: -у 1-2 класах виражати вербальною оцінкою (сформовано (V)/формується); -у 3-4 класах виражати вербальною оцінкою (сформовано (V)/формується), або рівневою оцінкою («початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В). На підставі рішення педагогічної ради обрано у 1-2 класах – оцінювання вербальне, а у 3-4 класах – рівневе.

Формувальне оцінювання - це відстеження особистісного розвитку дитини й ходу опанування навчального досвіду як основи компетентності та побудову індивідуальної освітньої траєкторії особистості.

Підсумкове оцінювання - це співвіднесення навчальних досягнень дитини обов’язковим результатам навчання визначеними Державним стандартом- освітньою програмою.

З метою напрацювання досвіду впровадження формувального оцінювання у практичну діяльність проведено ряд інструктивно-методичних нарад з питань: «Про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти школи І ступеня», “Про нові рекомендації заповнення свідоцтв досягнень 1-2 і 3-4 класів”.

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

На нарадах опрацьовано нормативне підґрунтя оцінювання у НУШ, розглянуто прийоми проведення фіксації результатів педагогічних спостережень, методику складання, проведення, оцінювання діагностичних робіт, порядок вироблення критеріїв оцінювання, ознайомлення з ними учнів і батьків.

Формувальне оцінювання - необхідна умова інтерактивного навчання, під час якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також створюється середовище, що заохочує учнів запитувати. Таке оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен поліпшити свої результати.

Суспільству необхідні учні і випускники, готові змінюватися і пристосовуватися до нових потреб життя, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися впродовж життя. А це значною мірою залежить не від отриманих знань, умінь і навичок, а від деяких додаткових якостей, для позначення яких і використовуються поняття компетенція і компетентність, що найповніше відповідають сучасному розумінню мети освіти.

Важливим результатом якості освітнього процесу має бути оволодіння кожним учнем ключовими компетенціями. Посилення компетентнісної спрямованості, як зазначається у Державному стандарті початкової освіти, створює передумови для індивідуалізації та диференціації навчання, впровадження особистісно-орієнтованих педагогічних технологій, формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетенцій учнів, поглиблення їх практичної і творчої діяльності Реалізація компетентнісного підходу залежить від загальної освітньо-культурної ситуації, в якій живе і розвивається учень.

У суспільстві знань компетентність є передумовою успішної самореалізації особистості, спроможної приймати ефективні рішення, адекватно реагувати на особистісні й соціальні виклики.

Саме у початковій ланці починає формуватися низка компетенцій, тобто система здатностей, що забезпечують особистості можливість оптимально здійснювати свою життєдіяльність в усіх її формах (пізнання, діяльність, спілкування, стосунки). Тому вчителі школи І ступеня націлюють здобувачів освіти на оволодіння ключовими компетентностями з кожного предмета, роз’яснюють, як діти можуть реалізувати набуті компетентності на практиці, у подальшому повсякденному житті. Це значно підвищить мотивацію учнів до навчання. Таким чином, сучасна світова освіта наголошує на впровадженні у системі освіти компетентнісного підходу, який на перше місце ставить не поінформованість здобувача освіти, а вміння на основі знань вирішувати проблеми, які виникають у різних життєвих ситуаціях.

З урахуванням потреб розвитку української школи у педагогіці виокремлюються три види компетентностей, які характеризують результати навчання на засадах компетентнісного підходу: міжпредметні, предметні, ключові.

Міжпредметні компетентності формуються у взаємозв’язку змісту і методик викладання предметів однієї чи різних освітніх галузей.

Предметні компетентності забезпечуються засобами одного предмета, їх зміст і структура чітко відповідають певним елементам навчального змісту. Предметні компетентності молодших школярів визначаються на основі вимог до навчальних досягнень учнів, які сформульовано у програмах з кожного предмета.

У Державному стандарті зазначено, що основним завданням початкового навчання є оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями.

Сьогодні до закладу приходять діти, які живуть в інформаційному суспільстві, у цифровому середовищі, і щоб скористатися його перевагами, вчителі початкових класів переосмислили самоцінність знань і себе як джерела інформації.

Важливим чинником успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів є добір учителем найбільш ефективних засобів, методів, прийомів навчання і форм організації навчальної діяльності.

Компетентнісний підхід у навчанні вимагає, щоб сучасні навчальні засоби виконували не тільки інформаційну, а й мотиваційну та розвивальну функції.

Серед великої кількості традиційних і інноваційних педагогічних технологій формування ключових компетентності учнів початкових класів в умовах сьогодення увагу вчителів початкових класів привернули інтерактивні технології навчання. Інтерактивний— означає здатність взаємодіяти або знаходитися в режимі бесіди, діалогу з чим-небудь (наприклад, комп'ютером) або ким-небудь (людиною).

Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія у парах, мікрогрупах, групах. Діти демонструють вміння мислити, спілкуватися; в них формується самостійне критичне мислення; розвивається вміння аналізувати, порівнювати, оцінювати. Учні не тільки помічають недоліки у чужій роботі, а й відшукують позитивні моменти, аналізують їх. Також вчаться критично оцінювати та аналізувати результати своєї роботи.Адже саме інтерактивні форми і методи дають можливість створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою необхідність, зможе розкрити свої здібності й продемонструвати знання, відчути впевненість в собі. Учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх.

Саме таке навчання, з використанням інтерактивних технологій, сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності, стимулює активність і творчість.

Завдяки інноваційним процесам у комплексі педагогами початкової ланки створено комфортні умови для навчання, розвитку та виховання дітей; освоєні нові сучасні технології, методи і форми роботи; підвищується рівень професійної компетентності педагогів.

Оцінювання учнів у 2022-2023 навчальному році здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом МОН України від 01.04.2022 № 289. Ці рекомендації розроблені для учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

За рішенням педагогічної ради Греблянської гімназії визначено адаптаційний період впродовж вересня-жовтня, протягом якого не здійснювалось поточне та тематичне оцінювання учнів п’ятого класу. Після адаптаційного періоду оцінювання результатів навчання учнів 5 класу здійснюється з використанням 12-бальної системи.

Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання, відображених у Свідоцтві досягнень.

Річне оцінювання здійснюється на основі загальних оцінок, результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі види контрольних робіт, як правило, не проводяться. У Свідоцтві досягнень у графі «Рік» ставиться одна оцінка – загальна оцінка результатів навчання за рік. Оцінки за групи результатів навчання у графі «Рік» не виставляються, оскільки вони враховані в оцінках за семестри.

Оцінювання учнів 6-9 класів у 2022-2023 навчальному році здійснюється за Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом МОН України 13.04.2011 року № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.05 2011 за № 566/1934 та Орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затвердженими наказом МОН України від 21.08.2013 р. № 1222 із змінами.

При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому окрема тематична атестація при здійсненні відповідного оцінювання, як правило, не проводиться.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому враховується динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.

Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

Запровадження загальнонаціонального карантину в Україні – у зв’язку із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, наказу

Міністерства освіти і науки України від 28 березня 2022 р. № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»у 2021/2022 навчальному році вплинуло на всі сфери життя країни, зокрема й на сферу освіти. Дистанційне навчання стало справжнім викликом не лише для вчителів, але й для здобувачів освіти та їх батьків.

Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 08 вересня 2020 року №1115, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за № 941/35224, що набуло чинності 16 жовтня 2020 року, визначено механізм забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою, а також використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття освіти за різними формами в закладах освіти. Відповідно до Законів України «Про правовий режим воєнного стану», листа Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2022 року №1/337-22 «Про організацію освітнього процесу» у гімназії протягом І-ІІ семестрів педагогічною радою вносилися зміни у структуру навчального року. У зв’язку з частими повітряними тривогами гімназія два рази переходила на дистанційну форму навчання, а також з метою економії енергоносіїв відбувалися напрацювання за рахунок переходу на шестиденний начальний тиждень та за рахунок осінніх канікул.

Заумов організації дистанційного навчання коментарі зворотнього зв’язку стають єдиним простором для особистісної взаємодії вчителя з учнями, тож коментарі є позитивними і спонукають до навчання. За допомогою оцінювання вчителі визначали труднощі, які виникали в учнів, їхні сильні та слабкі сторони, а також загальне розуміння ними навчального матеріалу. Крім того, оцінювання допомагало вчителю відкоригувати свої методи викладання, щоб забезпечити максимальну ефективність навчання для кожного учня.

Забезпечено було й психологічну підтримку педагогів, дітей та батьків практичним психологом закладу-це були індивідуальні консультації онлайн для педагогів, батьків, які потребували допомоги при виконанні завдань з дітьми під час дистанційного навчання.

Організація освітнього процесу 2022-2023 н.р. в умовах воєнного стану мала певний негативний вплив на результати навчальних досягнень учнів.

У гімназії створені сприятливі умови для розвитку творчої обдарованості учнів. Впровадження новітніх освітніх технологій навчання у системі загальної середньої освіти дозволяє навчати та виховувати обдаровану учнівську молодь, яка бере активну участь в олімпіадах, конкурсах, змаганнях різного рівня.

Особливої актуальності та значимості у виховній роботі набуває на сьогодні національно-патріотичне виховання молоді. Громадяни України, серед яких є діти і молодь, виявляють високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію, що є свідченням системної виховної діяльності закладу. Тому одним із найважливіших завдань педагогів є продовження роботи з формування у дітей та молоді громадянських якостей. У річному плані роботи гімназії відображено заходи з національно-патріотичного виховання. Саме на формування в дітей почуття патріотизму, любові до Батьківщини, виховання справжніх громадян України і спрямовані зусилля всіх педагогічних працівників. Виховання любові і пошани до державної символіки, суверенної України посідає одне з чільних місць у системі громадянського, зокрема патріотичного, виховання дітей. Метою використання державних символів у освітньому процесі є формування почуття свідомого громадянина України, здатного захищати її незалежність, готового взяти на себе відповідальність за добробут і безпеку своєї родини, народу.

Традиційними стали проведення уроків мужності, годин пам’яті, онлайн- зустрічей з учасниками бойових дій на Сході України, тематичних бібліотечних уроків, конкурсів патріотичного спрямування, військово-спортивних ігор та змагань. Проявом патріотичного духу, свідченням формування української політичної нації є використання української державної символіки, українського традиційного одягу. З метою гідного вшанування загиблих від геноциду Українського народу, вчиненого тоталітарним сталінським режимом, в закладі були проведені в 1-9 класах Уроки пам’яті «З присвятою замордованим голодом…».

Усі напрямки виховного процесу відіграють важливу роль у вихованні підростаючого покоління. Традиційно на початку кожного навчального року у гімназії проводиться Місячник безпеки руху та попередження дитячого травматизму, виховні заходи (тематичні бесіди, вікторини з правил дорожнього руху, конкурс малюнків, книжкова виставка «Безпека на дорозі – безпека життя»), які спрямовуються на роботу щодо запобігання дитячого дорожньо-транспортного травматизму, охорони дитинства.

Особливо велику увагу педагоги надають питанню формування здорового способу життя, розвитку здоров’язбережувальної компетентності дітей, популяризації та пропаганди здорового способу життя, запобігання негативним проявам поведінки дітей та учнівської молоді. Відповідно до «Плану заходів з формування у здобувачів освіти здоров’язберігаючої компетентності як основи здорового способу життя» у гімназії проводяться виховні заходи.

Особлива увага приділяється класними керівниками роботі з дітьми групи ризику шляхом проведення бесід із батьками, а за потреби, відвідування їх на дому. Питання спільної роботи сім’ї та гімназії неодноразово обговорювалось на загальних та класних батьківських зборах. Класними керівниками та практичним психологом розроблено пам’ятки та інформаційні куточки щодо «Правил поведінки під час повітряної тривоги», «Поведінка учнів у разі виявлення незнайомих предметів», «Стоп! Наркотик!», «Безпека у мережі Інтернет», «Протидія булінгу» та інші .

Питання охорони здоров’я, забезпечення безпеки та комфортних умов учнів та працівників завжди є і буде головним для адміністрації закладу, підтримує і зміцнює здорове освітнє середовище, дбає про забезпечення сприятливих та здорових умов для навчання та праці всіх учасників освітнього процесу.

Крім того, хочу відмітити, що якщо знову прийдеться проводити навчання на дистанційній формі, то гімназія зареєстрована на платформі «Workspace for education google».

5. Виховна та позакласна робота

У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив спрямовував свою діяльність у виховній роботі з учнями виходячи з концептуальних засад та принципів «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». У гімназії приділяється увага формуванню у дітей патріотичних та громадянських якостей, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залученню їх до різноманітної діяльності за інтересами. Усі класні керівники на початку навчального року склали психолого-педагогічні характеристики класу, було сформульовано чіткі цілі та завдання виховання. Планування роботи ведеться за вісьмома напрямками:

- Ціннісне ставлення до себе;

- Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

- Ціннісне ставлення до праці;

- Ціннісне ставлення до природи;

- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва;

- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- Індивідуальна робота учнями;

- Робота з батьками.

До планів роботи з учнівськими колективами класні керівники включають і організацію та участь дітей у загальношкільних справах, заходах районного та місцевого рівнів.

Усі класні керівники працюють над завданням об’єднати учнів довкола спільної цінності – територіальної цілісності держави, згуртованості суспільства, розвивають вміння розв’язувати проблеми шляхом діалогу, виховують в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю. До визначних дат протягом навчального року проводилися загальношкільні тематичні лінійки.

З метою залучення учнівської молоді до ведення здорового способу життя, вивчення правил безпечної поведінки, охорони життя та здоров’я дітей було проведено лінійки до Всесвітнього дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими, до Дня визволення України, Днів пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій, покладали квіти до пам’ятника, який знаходиться на подвір’ї школи, та брали участь у тематичних заходах, проведено Тижні безпеки дорожнього руху разом з працівниками ювенальної превенції, безпеки життя і здоров'я разом з працівниками ДСНС та Червоного Хреста.

Класні керівники 1-4 класів приділяють на виховних заходах велику увагу питанням культури поведінки, спілкування, зовнішнього вигляду, охорони життя і здоров’я учнів. Вони дбають про те, щоб класні приміщення були затишними, а мікроклімат у колективі – родинним. Учні початкової ланки брали активну участь у шкільному та районному етапах всеукраїнського конкурсу «Великоднє диво», у Міжнародному екологічному конкурсі «Душа села», де наші учні отримали 5 призових місць:

2 –І;

1 –ІІ;

2 -ІІІ .

Виховна робота з учнями 5-9 класів планувалася згідно з вимогами «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів». Пріорітетними були і залишаються: національно-патріотичне виховання та збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу. Класні керівники 5-9 класів провели з учнями такі заходи: бесіди з профілактики насильства в учнівському середовищі у рамках акції «16 днів проти насильства», День перемоги та примирення, Дня землі, голодомору, Соборності, Дня Героїв, День Єднання та інші. Класні керівники 5 – 9 класів докладають багато зусиль, щоб виховати справжніх громадян України, обізнаних зі своїми правами та обов’язками, з культурою та традиціями інших народів, що проживають в Україні, працюють над розвитком творчих здібностей учнів, виховують навички толерантного спілкування, необхідність ведення здорового способу життя.

Спільно з учнівським самоврядуванням у гімназії було проведено такі заходи: день фізичної культури і спорту, День Учителя, загальношкільний осінній ярмарок, Благодійні акції «Милосердя», «Подарунок Воїну», листівки-подяки захисникам нашого села, «Розтопи своє серце», «Від серця до серця». Звичними для учнів гімназії стали такі заходи як робота по озелененню та благоустрою пришкільної території (вересень-листопад, березень), участь в акції «Школа - наш другий дім», у проєкті @Flowers4school, операція «Чистий клас» (щочетверга), конкурси малюнків «Увага! Діти на дорозі!», «Безпечне користування газом у побуті», «Пожежна безпека», «Збережемо електроенергію», «Я маю право», «Кожна дитина має право», виготовлення листівок «Малюнок, лист солдату ЗСУ».

Протягом навчального року велика увага приділялась національно-патріотичному вихованню учнів. Учні гімназії брали активну участь у І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), де показали хороші результати. А також на базі гімназії проходив І (у громаді) етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), де були присутні почесні гості: воїни-захисники нашого села, представники Хустського РТЦК, працівники первинної медичної допомоги, адміністрація Зарічанської сільської ради та представники відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Зарічанської сільської ради. Учні показали добрий спортивно-військовий вишкіл у конкурсі «Впоряд», хороші знання у інтелектуальних конкурсах «Відун», «Топографія», а також свої знання у конкурсі «Рятівник». Потребували спритності, фізичної підготовки, відваги, кмітливості конкурси «Смуга перешкод», «Віджимання», «Метання гранати», «Підтягування», «Перетягування линви». Рій «Воля», що представляв нашу гімназію виборов ІІ місце серед команд освітніх закладів нашої громади.

З 5 по 18 червня 2023 року на базі нашої гімназії працював пришкільний табір відпочинку з денним перебуванням «Дружба». Учні з задоволенням брали участь у різних конкурсах та заходах, також збагатили свій кругозір, побувавши на цікавих та пізнавальних екскурсіях та у походах.

6. Соціальний захист

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у гімназії, проводиться згідно з діючим законодавством. Двічі на рік складаються списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• сиріт і позбавлених батьківського піклування –0;

  • діти-напівсироти - 5;

• дітей з інвалідністю – 1;

• дітей, що постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 0;

  • діти учасників антитерористичної операції на сході України – 1;
  • діти воїнів ЗСУ - 4;

• малозабезпечених - 0;

• багатодітних – 59.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації гімназії. Для дітей з інвалідністю було організовано безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні, а іншим подарунки до новорічних свят за бюджетні кошти.

7. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

Медичне обслуговування учнів та працівників гімназії організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі є шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі місцевої амбулаторіїі діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у гімназії формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та спеціальної групи, було декілька учнів звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по гімназії. Медичне обслуговування працівників гімназії організовано згідно графіка. Кухар їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок приватного підприємця. Проходження медичного огляду працівників фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри гімназії.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у гімназії. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, для вихованців групи продовженого дня організовані обіди за рахунок батьківської плати.

Меню для учнів складено відповідно до нових Санітарних правил і норм харчування.

Цікавими оздоровчими заходами у гімназії є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями, години спілкування про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю; бесіди медсестри гімназії з приводу збереження здоров'я учасників освітнього процесу. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

8. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів, організацій освітнього процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу гімназії з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації гімназії. Наказом по гімназії призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи на навчальний рік.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У гімназії в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожен клас, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях гімназії розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорюються.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У гімназії розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи. Цей навчальний рік пройшов без травмування учнів.

9. Фінансово-господарська діяльність

Основна будівля гімназії прийнята в експлуатацію 55 років тому. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація гімназії разом з колективом та відділом освіти постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб гімназії проводиться відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Зарічанської сільської ради. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам гімназії. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті гімназією енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, гімназія не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Гімназія підключена до швидкісного Інтернету. Майже всі кабінети та класні приміщення забезпечені сучасними дошками, партами та стільчиками. Потребуємо нових стінок, шаф та вчительських столів. Гімназія має 4 проектори, 4 екрани та 6 персональні ноутбуки: 3 ноутбуки у вчителів початкових класів, 3 для вчителів 5-9 класів, телевізор та ПК ( моноблок) у 3 класі. У гімназії замінені всі вікна та двері. З приміщення початкової ланки оснащені сучасними меблями та технікою за вимогами НУШ, Потребує сучасного облаштування та техніки приміщення 3 класу та заміни парт у 2 класі НУШ. Гімназія забезпечена дезінфікуючими засобами в повному обсязі.

Інформація

про придбання матеріалів та проведення ремонтних робіт

Матеріали та проведення ремонтних робіт Кількість Джерела фінансування
Районний бюджет Обласний бюджет Спонсорські Батьківські
Ремонт та побілка класних приміщень1- 9 клаів, бібліотеки та коридорів + + +
Заміна ламп на енергозберігаючі (55+25)шт. 19800,00
Придбання та встановлення кондиціонера 1 15579,00
Цемент 9682,00
Сітка д1 мм 100*100 мм 620,00
Плінтус пластиковий З’єднання внутрішнє З’єднання зовнішнє З’єднання пряме 2203,50
Плівка ізолююча 260,00
Дюбель 100,00
Вапно для побілки 1280,00
Краска, мусорні мішки 1540,00
Обсяг виконаних робіт на суму 15000,00
Облаштування укриття:
Плита ОСБ Кутник 7500,00
Рекреаційний набір 5729,00
Лялькова пальчикова іграшка 510,60
Кондиціонер Leberg Loki18 1 30152,00
Пожежний щит з ящиком для піска 1 5875,00
Генератор бензиновий 4 Кв (Австрія) 1 47300,00
Сухий басейн і приналежності до нього 6 10649,79
Ноутбук НР 250 G8(45S01ЕS) 2 34200,00
Ноутбук N15G PLus 2
Газонокосарка бензинова «Грунхелм» 1 11760,00
Набір для гри в бадмінтон 1 7300,00
Рекреаційний набір 1 5729,86
Лялькова пальчикова іграшка 5 510,60
Школа у коробці 1 5978,34
Розбірна ємність для води 10 468,10
Канцтовари

Замінено підлогу у 8 класі та кабінеті інформатики. Заплановано побудувати піддашок над сходами основного корпусу гімназії. Прибудова внутрішніх туалетів у початковій школі та завершення будівництва майданчика зі штучним покриттям. Працівниками відділу освіти планово проводилася інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.

Адміністрацією гімназії приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори гімназії поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню території гімназії. Подвір’я гімназії завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри, дерева, зовнішній туалет. Обслуговуючим персоналом проводиться поточний ремонт, сміття з території гімназії вивозиться централізовано.

Хочу подякувати всім, хто допомагав гімназії протягом навчального року, всім, хто небайдужий до роботи закладу.

Було проведено поточний ремонт комбінованої майстерні, їдальні, туалетів, коридорів, класних приміщень та всіх місць загального користування. Планується провести поточний ремонт приміщення бібліотеки, заміна підлоги у 2 класних приміщеннях, поточний ремонт приміщень та коридорів гімназії.

10. Управлінська діяльність

Управління гімназією здійснюється згідно річного плану роботи закладу, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток гімназії.

У закладі освіти в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням гімназії до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації гімназії, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проєктами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У гімназії ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання гімназії, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У гімназії адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради гімназії, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація гімназії приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва гімназією більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор гімназії у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у гімназії залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе. У зв'язку з цим надається колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від усього колективу.

Отже, гімназія – це живий багатогранний організм. Якісна освіта дуже важлива, але це не єдине, що потрібно дитині. Тому бажаю всім більше спілкуватися, в чому, сподіваюся, допоможе зняття карантинних обмежень. Те, що діти не засвоїли, можна надолужити. Важливіше, щоб вони були здоровими та щасливими.

Додаток 1

ТЕМАТИКА

ЗАСІДАНЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ

на 2023-2024 навчальний рік

№ з/п Зміст Термін Відповідальні Примітка
1 Про підсумки освітнього процесу за 2022-2023 навчальний рік та завдання на 2023-2024 навчальний рік. Про затвердження плану роботи гімназії на 2023-2024 навчальний рік. Про розподіл педагогічного навантаження вчителів на 2023-2024 навчальний рік. Про схвалення освітніх програм на 2023-2024 навчальний рік. Про оцінювання учнів 3-4 класів. Про схвалення навчальних програм для учнів 5-6 класів. Про адаптаційний період та оцінювання учнів 5 класу. Про поділ класів на групи при вивченні інформатики. Про затвердження структури 2023-2024 навчального року. Про оплату заступника директора з навчально-виховної роботи. Про введення в дію електронних журналів. Про вибір форми навчання здобувачів освіти, які знаходяться за кордоном. Про схвалення Правил внутрішього трудового розпорядку. Про затвердження складу Комісії про академічну доброчесність. Про психологічну підтримку учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. 31.08.2023 Адміністрація гімназії Практичний психолог
2 Про організацію дистанційної форми навчання Боднарчук Данієли з 22.09.2023 по 17.10.2023 року. 22.09.2023 Директор
3 Про організацію дистанційної форми навчання Гецко Марії з 28.09.2023 на невизначений термін. 28.09.2023 Директор
4 Про організацію дистанційної форми навчання Брич Марії з 16.10.2023 по 01.11.2023 року. Про організацію очної форми навчання Боднарчук Данієли з 17.10.2023 р. 16.10.2023 Директор
5 Про виконання рішень попередньої педради. Про шкільну бібліотеку як осередок розвитку творчих здібностей учнів та формування національно-патріотичного світогляду. Формування інноваційної компетентності і культури в учителів та використання ними інноваційних технологій в педагогічному процесі. Про стан викладання інформатики у 5-9 класах. Моніторинг стану викладання української мови та літератури у 6-9 класах. Про моніторинг освітнього процесу за І семестр 2023-2024 навчального року. Грудень Бібліотекар ЗДНВР Директор
6 Про виконання рішень попередньої педради. Інклюзія в освітньому процесі, як одна із форм соціалізації дитини з особливими освітніми процесами. Стимулювання позитивного ставленнгя учнів до навчання, створення умов для ефективної мотивації в умовах Нової української школи. Про затвердження характеристик педагогічної діяльності вчителів, які атестуються. Про стан викладання трудового навчання. Про стан викладання навчальних предметів у 4 класі. Про державну підсумкову атестацію в 4 та 9 класах у 2023-2024 навчальному році. Березень Ассистент учителя Директор Директор ЗДНВР
7 Про виконання рішень попередньої педради. Про підсумки ДПА в 4 класі. Про підсумки освітнього процесу в 1-4 класах за 2023-2024 навчальний рік та видачу свідоцтв досягнень. Про попереднє тижневе навчальне навантаження вчителів на 2024-2025 навчальний рік. Про нагородження педагогічних працівників за підсумками 2023-2024 навчального року. Травень Адміністрація гімназії
8 Про виконання рішень попередньої педради. Про підсумки освітнього процесу в 5-8 класах за 2023-2024 навчальний рік, нагородження Похвальними листами, перевід до наступних класів та видача табелів успішності. Про проєкт річного плану роботи гімназії на 2024-2025 навчальний рік. Про підсумки ДПА в 9 класі, випуск учнів та видачу свідоцтв про базову середню освіту. Червень Адміністрація гімназії

Додаток 2

НАРАДИ ПРИ ДИРЕКТОРОВІ

НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

№ з/п Зміст Термін Примітка
1. 1. Про організацію освітнього процесу у 2023-2024 навчальному році. 2. Про стан готовності закладу освіти до нового навчального року. 3.. Про продовження навчання випускників 9 класу 4. Про організацію інклюзивного навчання у 2 та 5 класах. 5. Про організацію харчування учнів. 6. Про організацію роботи гуртків. 7. Про правила внутрішнього трудового розпорядку. Вересень
2. 1. Про підготовку закладу освіти до роботи в осінньо-зимовий період. 2. Про дотримання санітарно-гігієнічних норм в організації освітнього процесу. 3. Про атестацію педпрацівників. 4. Про проведення олімпіад з базових дисциплін та Інтернет-олімпіад. Жовтень
3. 1. Про організацію та проведення мовно-літературного конкурсу імені Т. Шевченка та конкурсу імені П. Яцика. 2. Про участь учнів у ІІ етапі олімпіад з базових дисциплін. 3. Про відвідування учнями навчальних занять. Листопад
4. 1. Про проведення Новорічних свят. 2. Про проведення діагностичних робіт. 3. Про стан ведення зошитів учнями. 4. Про особові справи та трудові книжки педпрацівників. 5. Про підсумки інвентаризації. Грудень
5. 1. Про проведення предметних тижнів. 2. Про стан виховної роботи. 3. Про роботу профілактичної ради. 4. Про роботу бібліотеки. Січень
6. 1. Про стан ведення щоденників учнями. 2. Про дотримання Критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень учнів. 3. Про стан харчування учнів. Лютий
7. 1. Про підсумки проведення атестації педпрацівників. 2. Про стан відвідування учнями навчальних занять. 3. Про проведення акції «Благоустрій». Березень
8. 1. Про стан збереження підручників у гімназії. 2. Про проведення діагностичних робіт. 3. Про проведення поточного ремонту. Квітень
9. 1. Про підготовку до державної підсумкової атестації. 2. Про закінчення навчального року. 3. Про набір учнів у 1 клас. 4. Про дотримання вимог з ведення класних журналів. Травень
10. 1. Про оздоровлення учнів та літній відпочинок. 2. Про планування на наступний навчальний рік. 3. Про підсумки річного оцінювання навчальних досягнень учнів. Червень

Додаток 3

ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ

НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Дата Зміст Відповідальні
І засідання
1 04.09. 2023 р. Підсумки роботи методичної ради за 2022-2023 навчальний рік. Голова методичної ради
2 Обговорення і затвердження плану роботи методичної ради на 2023-2024 навчальний рік. Члени ради
3 Організація і проведення роботи з обдарованими учнями Голова методичної ради
4 Затвердження плану проведення предметних тижнів у 2023-2024 навчальному році. Голова методичної ради
5 Опрацювання нового Державного стандарту базової середньої освіти Члени ради
6 Вивчення методичних рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу 6-х класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». Голова методичної ради
7 Аналіз модельних та навчальних програм, підручників для 6 класу, форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання Голова методичної ради
8 Про організацію інклюзивного навчання у 2023-2024 навчальному році. Голова методичної ради
9 Про дотримання єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. Голова методичної ради
ІІ засідання
1. 02.11. 2023р. Про управління процесом вдосконалення професійної компетентності педагога Керівники МО
2. Про роботу з обдарованими дітьми. Звіт учителів про роботу з обдарованими учнями. Керівники МО
3. Про проходження курсової перепідготовки Голова методичної ради
4 Про інноваційні методи і прийоми навчання в умовах Нової української школи. Голова методичної ради
5 Про використання електронних освітніх ресурсів як засіб формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Голова методичної ради
6 Про управління процесом вдосконалення професійної компетентності педагога Керівники МО
ІІІ засідання
1 19.12. 2023 р. Про стан роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивних класахгімназії. Голова методичної ради
2 Про шляхи реалізації інтегрованого навчання школярів для формування цілісного світогляду. Члени ради
3 Про міжпредметну та внутрішньопредметну інтеграцію на уроках Нової української школи. Керівники МО
4 Про результати моніторингу навчальної діяльності за І семестр 2023-2024 н.р. та систему роботи щодо усунення освітніх втрат. Голова методичної ради
5 Про заходи з управління самоосвітою педагогічних працівників Голова методичної ради
6 Про організацію педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності Голова методичної ради
7 Про підсумки участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, конкурсах Голова методичної ради
8 Про результати адаптації учнів 1-х, 5-х класів до навчання. Голова методичної ради Практичний психолог
ІV засідання
1 10.03. 2024 р. Про створення освітнього середовища навчального закладу як чинник успішної соціалізації учнів в умовах реформи освіти. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору. Голова методичної ради
2 Про компетентності сучасного вчителя в умовах реалізації Концепції «Нової української щколи». Голова методичної ради Голова МО початкових класів
3 Про стан організації освітнього процесу в початковій школі у 2023-2024 навчальному році. Голова методичної ради Голова МО початкових класів
4 Про затвердження плану заходів щодо підготовки до ДПА-2024 Голова методичної ради
5 Про підсумки атестації педпрацівників. Майстер-клас вчителів, які атестуються «Я так роблю» Учителі, які атестуються
6 Про напрями самооцінювання якості освітньої діяльності Голова методичної ради
V засідання
1 28.05 2024 р. Про підсумки навчання з використанням дистанційних технологій. Керівники МО
2 Про підсумки організації освітньої діяльності у 1-4 класах за 2023-2024 навчальний рік Керівники МО
3 Про рівень навчальних досягнень учнів за 2023-2024 навчальний рік. Голов методичної ради
4 Про підсумки методичної роботи у 2023-2024 навчальному році Голова методичної ради

Додаток 4

Наради при заступнику директора

з навчально-виховної роботи на 2023-2024 н.р.

№ з/п Зміст роботи Термін
І семестр
1. 1.Єдині вимоги до ведення шкільної документації, до письмового і усного мовлення 2. Підготовка до проведення Дня знань, першого уроку 3. Ознайомлення з Положенням про електронний класний журнал. серпень
2. 1. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних дисциплін у 2023-2024 навчальному році. 2. Погодження календарно-тематичних та виховних планів на І семестр 3. Узгодження розкладу уроків та гуртків. 4. Обговорення Інструкцій з ведення класних журналів 5. Про організацію та проведення предметних тижнів. 6. Про оцінювання учнів Нової української школи 1-4 та 5 класів вересень
3. 1. Про атестацію педагогічних працівників 2. Про проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін та підготовка учнів до ІІ етапу олімпіад. 3. Про участь учнів у Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах 4. Про стан ведення шкільної документації жовтень
4. 1. Підсумки контролю за якістю перевірки знань учнів учителями-предметниками 2. Про підсумки проведення І етапу та участь учнів у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. листопад
5. 1. Про прохід атестації педагогічних працівників 2.. Про проведення перевірних контрольних робіт за І семестр. 3. Про відвідування учнями школи 4. Про тематичне та семестрове оцінювання навчальних досягнень учнів 5. Про стан ведення шкільної документації грудень
ІІ семестр
6. 1. Про підсумки навчально-виховного процесу за І семестр 2. Погодження календарно-тематичних та виховних планів на ІІ семестр 3. Про проведення предметних тижнів січень
7. 1. Про хід атестації педагогічних працівників 2. Про роботу вчителів з підготовки учнів 4 і 9 класів до ДПА 3. Про стан відвідування і успішність учнів школи лютий
8. 1. Про проведення самооцінювання у 2023-2024 навчальному році. «Система оцінювання результатів навчання учнів» 2. Завершення вивчення системи роботи вчителів, які атестуються 3. Про стан ведення шкільної документації березень
9. 1. Про підготовку учнів 4 і 9 класів до ДПА 2. Про ведення учнями зошитів та щоденників 3. Контроль за станом викладання навчальних предметів у ІІ семестрі квітень
10. 1. Про проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр 2. Обговорення матеріалів для проведення ДПА 3. Про результати перевірки класних журналів, журналів гурткової роботи, ГПД 4. Про закінчення навчального року травень

Додаток 5

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН ВНУТРІШКІЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

№ з/п Питання Форма обговорення
Стан викладання предметів 2020/2021 н.р. 2021/22 н.р. 2022/23 н.р. 2023/24 н.р. 2024/25 н.р.
1 Українська мова та література П П
2 Зарубіжна література П
3 Математика Н
4 Фізика П
5 Географія П
6 Історія П
7 Правознавство Н
8 Англійська мова П
9 Хімія
10 Біологія П
11 Основи здоров’я
12 Трудове навчання Н П
13 Інформатика П
14 Фізична культура П
15 Музичне мистецтво
16 Образотворче мистецтво Н
17 Початкові класи Н П
18 ГПД
19 Гурткова робота Н
20 Природознавство Н
21 Про роботу психолога П
22 Про роботу бібліотеки П

П – педрада, Н - наказ

Кiлькiсть переглядiв: 391

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.